Mijn (matige) sport carrière

Halloo

In mijn leven heb ik meerdere sporten beoefend. In deze blog ga ik jullie even meenemen in mijn zeer matige sport carrière.

Voetbal
Als kleine Thijs zat ik heeeel cliché op voetbal. Net als de meeste andere kleine jochies. Ik speelde vanaf mijn 4de tot mijn 11de bij de voetbalclub Neptunia. En ik was.. nouja.. alles behalve goed. Toen ik nog klein was vond ik alles wat om mij heen gebeurde veel spannender dan wat er op het veld gebeurde. Ik ging grassprietjes tellen en ben meerdere malen van het veld afgerend terwijl ik achter een vlinder aan rende. Ik was een beetje te vergelijken met Pietertje van de Calvé pindakaas reclame. Ik scoorde haast nooit. Natuurlijk is dat wel lastig als verdediger. Wel heb ik in 1 seizoen tijd twee keer mijn eigen doelman gepasseerd. In mijn latere jaren werd ik iets beter en scoorde ik ook regelmatig. Wat toch wel het hoogtepunt was uit mijn ‘carrière’ was het moment dat ik voor het doel stond van de tegenstander, wilde schieten (waardoor mijn vader uit spanning uit zijn broek scheurde) en vervolgens snoeihard onder uit werd getrapt. Waarom dit nou een hoogtepunt was? Simpel. Je vader over het veld zien strompelen met een gigantische scheur in zijn broek is toch wel enigszins grappig.

Judo
Vanaf mijn twaalfde tot aan mijn 16de heb ik op judo gezeten. Ik heb het, wonder boven wonder, geschopt tot aan de bruine band. Verder heb ik hier eigenlijk nooit veel bijzonders beleefd

Hardlopen en krachttraining
De tijd daarna begon ik aan krachttraining. Ik was vroeger best wel een mager scharminkeltje en besloot daarom krachttraining te gaan doen. Elke avond pushups en situps. Die heb ik voor mijn doen nog best lang volgehouden, aangezien ik best wel een luie zak ben die nooit iets afmaakt. Daar schrijf ik later nog wel een keer een blog over.
Nadat ik met judo gestopt was begonnen mijn ouders me aan te spreken op dat ik wat moest doen. Dus ik ging maar hardlopen. Na vijf keer was ik daar ook alweer zat van en lig ik nu dus vaak lui op mijn bed. En nee. Voor de mensen die mij niet kennen. Ik ben inmiddels geen dikke vetzak die in plaats van een deken 20 zakken chips heeft en daaronder slaapt.

Mening over sport

Een gezonde geest. In een gezond lichaam

Ik vind sport persoonlijk best belangrijk. Alleen het is iets waar op ten duur verplichtingen bij komen kijken. En dat vind ik persoonlijk best kut. Toch is mijn tip van de dag: probeer niet een te grote relatie met je bed op te bouwen, fiets soms eens en eet eens een appel. Schijnt goed te zijn ofzo.

Nou nu weet je hoe mijn sportieve *kuchkuch* leven eruit ziet. Doe ermee wat je wil.

Xxx
Thijsje

Geef een reactie

